Pozycjonowanie WordPress

Coraz więcej artykułów kupujemy w sieci. Dostęp do Internetu wykorzystujemy również do poszukiwania informacji o firmach i usługach. W świetle publikowanych danych statystycznych wynika, że strony niektórych sklepów i firm odwiedzane są niezwykle częste, a inne wręcz przeciwnie.

Popularność danej strony nie wynika tylko z jej zawartości. O tym, jak często jest odwiedzana dana strona decyduje pozycja, którą zajmuje ona w wynikach wyszukiwania popularnej wyszukiwarki. Właściciele stron, które są odwiedzane przez Internautów bardzo rzadko mogą to zmienić.

W jaki sposób zmienić widoczność swojej strony www?

Najbardziej skutecznym sposobem na zwiększenie widoczności danej strony w wynikach wyszukiwania jest jej pozycjonowanie. Pozycjonowanie na WordPress to usługa, z której mogą skorzystać właściciele strony stworzonych w jednym z bardziej dzisiaj popularnych systemów CMS. Zarządzanie strony stworzonymi na WordPress jest bardzo łatwe, stąd między innymi olbrzymia liczba stron stworzonych w tym systemie. System ten bardzo często wybierają właściciele sklepów internetowych.

Pozycjonowanie WordPress

To właśnie do nich w szczególności adresowana jest usługa pozycjonowanie na WordPress. Pozycjonowanie na WordPress jest rozwiązanie, z którego mogą skorzystać nie tylko właściciele sklepów internetowych. Pozycjonowanie WordPress to usługa, która składa się z kilku etapów. Jednym z nich jest dobranie odpowiednich słów kluczowych. Słowa  kluczowe powinny być adekwatne do tematyki danej strony. Słowa kluczowe powinny też być w miarę popularne. Dla pracowników agencji SEO, dla których pozycjonowanie WordPress to jedno z podstawowych zadań, dobranie właściwych słów kluczowych nie stanowi żadnego problemu.

Jakie metody wykorzystywane są przy pozycjonowaniu stron www?

Dobranie słów kluczowych jest jednym z etapów, które składają się na pozycjonowanie WordPress. Pozycjonowanie strony WordPress wykonywane jest w chwili obecnej jedną z dwóch meto. Pracownicy agencji, która oferuje pozycjonowanie strony WordPress mogą wybrać metodę SEO lub SEM. Obie te metody mają zarówno zalety, jak i wady.

Do zalet metody SEO należy to, że przynosi ona długofalowy efekt. Ograniczona możliwość wybierania słów kluczowych przez wielu specjalistów od SEO uważana jest za wadę tej metody. Metoda SEM daje nieograniczone możliwości wybierania słów kluczowych. W promowaniu firm w sieci doskonale sprawdzają się obie metody. Wiele osób bardziej jednak zainteresowanych jest metodą SEO.

Jakie efekty i kiedy przynosi pozycjonowanie?

Jednym z najczęściej zadawanych pytań przez osoby, które zdecydowały się na pozycjonowanie strony WordPress dotyczy tego, jakie efekty przyniesie pozycjonowanie oraz tego, jak szybko efekty te będą widoczne. Pozycjonowanie stron i optymalizacja WordPress ma przed sobą tylko jeden cel. Optymalizacja WordPress w połączeniu z pozycjonowaniem strony ma poprawić jej widoczność w wynikach wyszukiwania. Optymalizacja strony WordPress i pozycjonowanie na pewno przyniosą efekty, nie da się jednak ściśle określić, kiedy one się pojawią.

O tym, jak szybko będą widoczne efekty, które przyniesie optymalizacja strony WordPress decyduje między innymi profil firmy, które zleciła pozycjonowanie i optymalizację swojej strony www. W przypadku niektórych branż efekty widoczne są stosunkowo szybko bo już po kilku tygodniach. W innych branżach na poprawę widoczności strony jej właściciele muszą poczekać nawet do kilku miesięcy. Dobre agencje jeszcze przed podpisaniem umowy lojalnie uprzedzają Klientów o tym, że czas oczekiwania na efekty może zająć 3-4 miesiące. W przypadku sklepów internetowych po kilku tygodniach od zlecenia wykonania pozycjonowania powinien nastąpić wzrost sprzedaży.

Nie tylko słowa kluczowe

Wybranie słów kluczowych, które pasują do treści zawartych na stronie, dla której będzie wykonywane pozycjonowanie i optymalizacja to tylko jedna z czynności, które muszą zostać wykonane przez pracowników agencji SEO. W procesie pozycjonowania bardzo ważne są także linki zewnętrzne. W tym przypadku ważna jest nie tylko ich ilość, ale przede wszystkim jakość. Zamieszczane na innych serwisach linki powinny być wplecione w treść danej strony tak, aby wyglądało to w miarę naturalnie.

Pozycjonowanie WordPress (2)

Do pozycjonowania stron internetowych wykorzystywane są specjalne algorytmy. Rozmawiając o pozycjonowaniu stron www koniecznie trzeba wspomnieć o tym, że pozycjonowanie może mieć charakter zarówno lokalny, jak i globalny. Pozycjonowanie lokalne skierowane jest to tych użytkowników stron internetowych, którzy szukają produktów i usług kierując się konkretną lokalizacją. W praktyce wygląda to przykładowo tak: „dentysta” plus nazwa miasta.

Witryna internetowa, która znajduje się na pierwszej stronie wyszukiwarki jest najczęściej odwiedzana przez Internautów. Witryny znajdujące się na dalszych stronach wyszukiwani są odwiedzane o wiele rzadziej. Celem pozycjonowania jest więc wykonanie takich działań, które sprawią, że dana witryna znajdzie się nie tylko na pierwszej stronie wyszukiwarki, ale także na jednym z czołowych miejsc.